דני דנון: "אמירות הנציגים הרוסים באו"ם מקוממות"

מי שמנהל את מועצת הביטחון בחודש הזה היא שגרירת ארה"ב, ניקי היילי. מיד לאחר פסח יש דיון חשוב במועצה על המזרח התיכון ותמיד מדברים רק על ישראל. לא הפעם.
עמית דניאל No Comments on דני דנון: "אמירות הנציגים הרוסים באו"ם מקוממות"

שגריר ישראל באו"ם בריאיון לבצלאל קאהן ב"מהדורה המרכזית": "קוראים לאו"ם לפעול" • על השפעת נשיא ארה"ב, טראמפ "בהחלט יש שינוי, לראשונה לא ידונו רק על ישראל בדיון הקרוב במועצת הביטחון" • וגם, מה מרתק את השגרירים מהעולם בליל הסדר?

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון צילום: או"ם
מי שמנהל את מועצת הביטחון בחודש הזה היא שגרירת ארה"ב, ניקי היילי. מיד לאחר פסח יש דיון חשוב במועצה על המזרח התיכון ותמיד מדברים רק על ישראל. לא הפעם.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שוחח ב"מהדורה המרכזית" עם בצלאל קאהן בעקבות התקיפה האכזרית של נשיא סוריה, אסד, באזרחיו ואמר "זהו נשק קטלני. השאלה אם עכשיו יהיו מעשים או רק דיבורים".

הוא מספר כי בדיון שהתקיים באו"ם בנושא "שומעים את הנציגים הרוסים שאומרים אמירות כמו 'צריכים לבדוק', 'לא בטוח מי עומד מאחורי הפרסומים' ועוד אמירות מקוממות. אנחנו כעם יהודי כואב לנו לראות מראות כאלו וזה קרוב אלינו, קרוב לבית ואנו קוראים לאו"ם לפעול. יש צביעות, יש תחושה שחוששים להתייחס לסוגיה הזו". הוא מציין כי שגרירת ארה"ב לאו"ם, ניקי היילי, אמרה דברים קשים כלפי רוסיה.

"העמדה שלנו" מבהיר דנון "לפעול ולא לשבת בחיבוק ידיים. לכן אנחנו אומרים את הדברים בצורה ברורה גם בהיבט ההומניטארי שאנו מעניקים לפצועים סורים. ביקרתי עם מספר שגרירים בארץ ופגשנו בבית החולים 'זיו' פצועים מסוריה, מראות קשים אתה רואה שם. אנחנו גאים בסיוע הזה".

עם זאת, מדגיש דנון "חשוב לציין שהיתה פעילות בקהילה הבינלאומית, פעילות מרשימה שאף גרפה הישג יפה. הוציאו את מירב הנשק הכימי. לצערנו, מספיק שמבריחים כמה חביות וזו התוצאה. הוציאו את מירב הנשק מסוריה. לא את כולו. זהו נשק מסוכן וקטלני. השאלה הגדולה אם תהיה פעולה או רק דיבורים".

על השפעת נשיא ארה"ב הנכנס דונאלד טראמפ, על האו"ם, אומר דנון "יש שינוי רוחות מוושינגטון שמגיעות גם לפה. מי שמנהל את מועצת הביטחון בחודש הזה היא שגרירת ארה"ב, ניקי היילי. מיד לאחר פסח יש דיון חשוב במועצה על המזרח התיכון ותמיד מדברים רק על ישראל. לא הפעם. השגרירה היילי הודיעה לי ולשאר השגרירים שהדיון הקרוב יהיה על המזרח התיכון כולו".

על ליל הסדר שקיים אתמול עם שגרירים מהעולם באו"ם, מספר דנון "זו הפעם השניה שאנו עורכים לשגרירים ליל סדר לדוגמא. יושבים שגרירים ששמעו על החג אבל לא הבינו את מהותו. הם ישבו במשך שעתיים קראו בהגדה ושרו. צריך להבין שהויכוח שלנו על הארץ הוא על קשר של אלפי שנים. הם גם נהנים מהחוויה של לשיר את השירים, של המנהגים" אומר דנון.



0 תגובות